DOI: https://doi.org/10.22141/2306-2436.2.3-4.2013.121834

Current views on the organization of continuing professional development of teachers in medical education system

Yu. Voronenko, O. Mintser, O. Shekera, V. Krasnov

Abstract


Analysis of the various teachers training in health education is performed. The necessity to improve the principles of training in education is shown. The strategic directions of medical schools teacher are described.

Keywords


conception of teacher postgraduate education; informatization in education system

References


Про затвердження Положення про підготовку науково-педагогічних і наукових кадрів : Постанова Кабінету Міністрів України N 309 від 01.03.1999.

Про затвердження Порядку присвоєння вченого звання професора і доцента : Постанова Кабінету Міністрів України N 1149 від 27.12.2008.

Типове положення про атестацію педагогічних працівників : Наказ Міністерства освіти і науки України N 930 від 06.10.2010.

Про атестацію наукових працівників : Положення Кабінету Міністрів України N 1475 від 13.08.1999.

World Federation for Medical Education. Global standards for quality improvement. Postgraduate Medical Education. WFME 2003. – Disponible en: http://www.wfme.org [acceso el 2 de diciembre del 2009].

Международные правовые акты и документы по развитию европейской интеграции в образовании и исследованиях: Европейское образовательное пространство: От Лиссабонской конвенции до Болонского процесса. – М. : Готика, 2004. – 384 с.

Тряпицин А. В. Зарубежные модели повышения квалификации педагогов / А. В. Тряпицин // Сборник материалов «Инновационное развитие системы постдипломного педагогического образования» / Под ред. И. С. Батраковой, О. О. Жебровской. – СПб, 2009. – С. 64–66.

Поспелов В. К. Проблемы перехода к уровневой системе обучения / В. К. Поспелов, Н. Н. Комиссарова // Высшее образование в России. – 2011. - № 10. – С. 8–9.




Copyright (c) 2018 Health of Society

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

 

© Publishing House Zaslavsky, 1997-2019